|
da sambo73 » mar nov 02, 2010 6:18 pm
Salve, ragazzi, è tanto che vi leggo e finalmente mi sono iscritto visto che ho preso definitivamente la decisone: compro il Burgman! In realtà , quando a fine estate ho deciso di sostituire il mio vecchio gran dink 150 del 2003, ho iniziato a cercare e vedere vari modelli di scooterone fino a quando la scelta è caduta sul burgy 400 bianco (me ne è passato uno davanti e me ne sono innamorato). Nelle ultime settimane ho letto molto su questo forum riguardo questo scooter, ora avrei bisogno di qualche consiglio sull'acquisto.
In pratica le mie intensioni erano di comprare il Burgman ad anno nuovo, comunque ho già iniziato ad interpellare il concessionario di Grosseto che mi ha detto che oggi il burgy al netto dell'incentivo sulla rottamazione verrebbe 5400 euro. Ora io mi chiedevo, visto che tanti di voi coltivano questa passione da molto tempo, è possibile sapere se con l'anno nuovo arriverà una versione nuova? se si in cosa cambierà e soprattutto il costo dello scooter è possibile sapere se sostanzialmente rimarrà quello che mi ha prospettato il concessionario o cambierà ? Chiedo queste cose perchè magari non vorrei convincermi a fare l'acquisto adesso e poi veder uscire tra due o tre mesi un nuovo modello alle stesse condizioni economiche.
Inoltre sono ben accetti consigli e dritte varie
grazie comunque a chi vorrà rispondermi.
Ciao
Ultima modifica di sambo73 il mar nov 02, 2010 6:21 pm, modificato 2 volte in totale.
-
sambo73
- Assiduo

-
- Messaggi: 78
- Iscritto il: mar nov 02, 2010 6:06 pm
- Località: Grosseto - Porto Ercole
- Modello scooter o moto: L0 white
da Eddy70_it » mar nov 02, 2010 6:20 pm
Ciao e benvenuto nel forum e sopretutto buon acquisto !!!
Ps Eicma in corso , magari facci un salto per chiedere news alla Suzuki 
Cerca di capire ... Gs ADV Triple Black ..
-
Eddy70_it
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 11686
- Iscritto il: lun gen 09, 2006 8:00 pm
- Località: Belluno - Feltre
- Nome di battesimo: Eddy
- Modello scooter o moto: BMW R 1200 GS Adv.
-
da sambo73 » mar nov 02, 2010 6:44 pm
Ps Eicma in corso , magari facci un salto per chiedere news alla Suzuki Wink
scusa Eddy, mica ho capito...
-
sambo73
- Assiduo

-
- Messaggi: 78
- Iscritto il: mar nov 02, 2010 6:06 pm
- Località: Grosseto - Porto Ercole
- Modello scooter o moto: L0 white
da Eddy70_it » mar nov 02, 2010 6:46 pm
Intendevo dire per sapere se l'anno prossimo presenteranno qualche modifica al modello L0, oppure se arrivera' una nuova versione
Sabato magari provo a chiederlo io 
Cerca di capire ... Gs ADV Triple Black ..
-
Eddy70_it
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 11686
- Iscritto il: lun gen 09, 2006 8:00 pm
- Località: Belluno - Feltre
- Nome di battesimo: Eddy
- Modello scooter o moto: BMW R 1200 GS Adv.
-
da sambo73 » mar nov 02, 2010 6:54 pm
ah, ok! te ne sarei davvero grato, sei molto gentile.
Grazie a tutti ragazzi, spero di conoscervi di persona al primo raduno dopo che sarò diventato possessore del burghi!!!
-
sambo73
- Assiduo

-
- Messaggi: 78
- Iscritto il: mar nov 02, 2010 6:06 pm
- Località: Grosseto - Porto Ercole
- Modello scooter o moto: L0 white
da Eddy70_it » mar nov 02, 2010 6:56 pm
Cerca di capire ... Gs ADV Triple Black ..
-
Eddy70_it
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 11686
- Iscritto il: lun gen 09, 2006 8:00 pm
- Località: Belluno - Feltre
- Nome di battesimo: Eddy
- Modello scooter o moto: BMW R 1200 GS Adv.
-
da Jovan74 » mar nov 02, 2010 7:01 pm
a mio parere essendo uscito quest'anno un modello nuovo con abs (non prenderlo senza, è il modello vecchio) al massimo fanno piccole modifiche come nel k3\k4\k5 rispetto al k3 il k4 aveva gli sportellini girevoli il k5 l'immobilizer e le frecce bianche
se dovessero fare modifiche particolari per difetti ancora non noti saresti comunque coperto da garanzia
adesso non ho tempo e lo posto in inglese poi ve lo traduco qui ci sono le caratteristiche del modello 2011
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... 400ABS.htm
Motorcycle Forums You are here: Home --- 2011 Models --- 2011 Suzuki Motorcycle Models 2011 Suzuki Burgman 400 ABS
Looking to turn some heads? You came to the right place.
The Burgman 400 not only combines exhilarating performance with a comfortable ride - it boasts a stylish design that's guaranteed to capture the spotlight wherever you ride.
Around town or on longer rides, the Burgman 400 offers an impressively comfortable ride. It has plush suspension, matched by a sleek, aerodynamic fairing that provides excellent protection from the wind. A stepped seat and an easily adjustable backrest for the rider provides comfortable seating mile after mile. And concave floorboards offer you and your passenger plenty of legroom.
For exciting performance, its liquid-cooled engine offers strong acceleration, while an advanced fuel injection system provides crisp throttle response. It also has an automatic clutch and V-belt drive for smooth power delivery and standard ABS braking.
Have some cargo you need to stash? No problem. The Burgman 400 has a lighted underseat storage compartment that accommodates two full-coverage helmets, matched by three front compartments with lids that allow quick, easy access to smaller items.
So add some style - and excitement - to your life, with the 2011 Suzuki Burgman 400!
The Burgman 400 offers a striking combination of performance, comfort, style and convenience. The 400cc engine produces strong power while delivering incredible fuel economy. Its automatic transmission also offers riders amazing convenience. The Burgman 400 also provides an impressively comfortable ride. It has plush suspension, matched by a sleek, aerodynamic fairing that provides excellent protection from the wind. A stepped seat and an easily adjustable backrest for the rider provides comfortable seating mile after mile. And the underseat storage provides ample room (that can accommodate two full-coverage helmets) to riders for a variety of shopping trips and errands. The Burgman 400 boasts a stylish design that is guaranteed to capture the spotlight wherever you ride, be it around town or on longer rides.
2011 Suzuki Burgman 400 ABS Features
Key Features
New for 2011: The Burgman 400 is now equipped with Antilock Brake System (ABS*), which monitors wheel speed, and matches stopping power to available traction.
The Burgman 400 matches its sporty looks and aggressively styled bodywork with all the convenience features of a scooter.
A belt-drive, CVT transmission is fully automatic and easy-to-use.
Engine Features
The Burgman comes with a 400cc, 4-stroke, single-cylinder, liquid-cooled, DOHC, fuel-injected engine that was designed to produce broad, useable power with quiet operation and low maintenance.
An Idle Speed Control (ISC) system ensures optimal idling under various conditions.
A convenient electric starting system with maintenance-free battery helps provide quick and easy starts.
Chassis Features
A high-tensile steel-tube frame was designed with strength and rigidity in mind.
Cut-away footboards allow stop-start legwork without uncomfortable stretching.
The Burgman 400 is equipped with a 13.5-liter fuel tank, so it can be enjoyed over long distances between fuel stops.
A stepped dual seat provides comfort and confidence. The rider's backrest is adjustable in five 10mm increments at the press of a lever.
The Burgman comes with telescopic 41mm inner-tube front forks with a generous 110mm of wheel travel. A motorcycle-style link-type monoshock rear suspension offers adjustable preload. The overall benefits are motorcycle levels of handling and exceptional maneuverability.
14-inch front wheel carries 260mm hydraulic dual disc brake, while the rear wheel has a 210mm hydraulic disc brake for reliable control.
The Burgman 400 is equipped with a convenient parking brake with easy-to-use single lever operation.
Utility/Convenience Features
The Burgman 400 offers abundant luggage space; huge 62-liter storage bay, large enough for two normal size full-face helmets or A3-size document case, and a smaller compartment for small personal items. Convenient switchable underseat lights illuminate the entire underseat area.
Front bodywork contains three lidded storage compartments; a large 10-liter compartment and two smaller compartments above it. A convenient DC power outlet is on board for charging electric devices while on the move.
The comprehensive and easy-to-read instrument binnacle incorporates a speedometer, a tachometer, an odometer, twin tripmeters, a clock, and indicators for the ambient temperature, average fuel consumption, fuel level, and coolant temperature.
A security gate allows a chain lock to be passed through the bodywork around the frame.
*ABS is a supplemental device for brake operation, not a device for shortening stopping distance. Always remember to reduce speed sufficiently before approaching curves and corners.
2011 Suzuki Burgman 400 ABS - United States of America Specifications USA MSRP - $7,499 USD
Chassis: Brakes Front Disc brake, twin Brakes Rear Disc brake Color White, Gray Curb Weight 222 kg (489 lbs.) Final Drive V-belt drive Fuel Tank Capacity 13.5 L (3.6 US gal.) Ground Clearance 125 mm (4.9 in) Overall Length 2270 mm (89.4 in) Overall Width 760 mm (29.9 in) Seat Height 710 mm (28.0 in) Suspension Front Telescopic, coil spring, oil damped Suspension Rear Link type, coil spring, oil damped Tires Front 120/80-14 M/C 58S, tubeless Tires Rear 150/70-13 M/C, 64S tubeless Transmission Automatic Wheelbase 1585 mm (62.4 in)
Engine: Bore Stroke 81.0 mm (3.189 in) x 77.6 mm (3.055 in) Compression Ratio 12.5 : 1 Engine 400cc, 4-stroke, liquid-cooled, single-cylinder, DOHC Fuel System Suzuki fuel injection Ignition Electronic ignition (Transistorized) Lubrication Wet Sump Starter Electric
2011 Suzuki Burgman 400 ABS - Canadian Specifications Canada MSRP - See dealer for pricing.
Chassis: Brakes Front Double disc brake with ABS Brakes Rear Disc brake with ABS Colour White Curb Weight 222 kg (489 lbs.) Final Drive V-belt drive Fuel Tank Capacity 13.5 L (3.6 imp gal.) Ground Clearance 125 mm (4.9 in) Overall Length 2270 mm (89.4 in) Overall Width 760 mm (29.9 in) Seat Height 710 mm (28.0 in) Suspension Front Telescopic, coil spring, oil damped Suspension Rear Link type, coil spring, oil damped Tires Front 120/80-14 M/C 58S, tubeless Tires Rear 150/70-13 M/C, 64S tubeless Transmission Automatic Wheelbase 1,585 mm (62.4 in)
Engine: Bore Stroke 81.0 mm x 77.6 mm Compression Ratio 11.2 : 1 Engine 4-stroke, liquid-cooled, DOHC, single cylinder Fuel System Fuel injection Ignition Electronic ignition (Transistorized) Lubrication Wet Sump Starter Electric
Warranty: Warranty 12 Month unlimited mileage limited warranty
American Suzuki Motor Corporation makes every effort to present the most current specifications and product features. Because of our policy of continual improvement, changes may be made in equipment, availability, specifications and features without notice or obligation.
-
Jovan74
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 6104
- Iscritto il: lun ott 12, 2009 10:40 pm
- Località: Modena - Guiglia
- Modello scooter o moto: B400 K4 Silver CIUKINO
da giannimore59 » mar nov 02, 2010 10:03 pm
ottima scelta vedrai che non te ne pentirai
-
giannimore59
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 3500
- Iscritto il: dom feb 10, 2008 2:18 am
- Località: Bergamo City
- Nome di battesimo: Gianni
- Modello scooter o moto: triumph Tiger 800
da sambo73 » mar nov 02, 2010 10:55 pm
ok ho inserito il mio messaggio di presentazione nell'apposita sezione...
per quello che riguarda la tua risposta, esattamente cosa intendi con ""appioppare"? nel senso, se anche fosse il k9 sarebbe una sorta di fregatura rispetto all' L0? a parte l'abs in cosa cambia? sono proprio queste le info che vorrei avere per capire le reali differenze fra i due modelli.
Grazie.
-
sambo73
- Assiduo

-
- Messaggi: 78
- Iscritto il: mar nov 02, 2010 6:06 pm
- Località: Grosseto - Porto Ercole
- Modello scooter o moto: L0 white
da dodo57 » mer nov 03, 2010 12:01 am
Grazie per esserti presentato.
Io ti consigli di acquistare un modello con ABS. La sicurezza prima di tutto.
Per quanto riguarda differenze estetiche tra il modello K9 (anno 2009) e l'L0 (anno 2010), non ce ne sono.
Nell'L0 cambia sicuramente il rapporto finale che ti dà più freno motore nelle discese, dovrebbe essere stata rivista (indurita) anche la mescola delle massette della frizione.
-
dodo57
- Ci sono sempre

-
- Messaggi: 23885
- Iscritto il: sab ott 20, 2007 7:17 pm
- Località: Albano Laziale (RM)
- Nome di battesimo: Domenico
- Modello scooter o moto: BMW R 1200 GS
-
da rod » mer nov 03, 2010 3:13 pm
sambo73 ha scritto:è possibile sapere se con l'anno nuovo arriverà una versione nuova?
Se la Suzu presenta quest'anno un modello nuovo di ciccino, io e Sting ci faremo fare sabato all'Eicma una foto di fianco al Burghy, vestiti con solo un perizoma... 
-
rod
- Moderatore

-
- Messaggi: 21382
- Iscritto il: ven feb 09, 2007 3:26 pm
- Località: Modena - Brasil
- Nome di battesimo: Genoveffa
- Modello scooter o moto: B400K7-Tiger 1050ABS
-
| |